Ha valaki azt szeretné, hogy fogpótlása az eredeti foghoz tökéletesen hasonlítson, akkor olyan fogászatot kell keresnie, ahol a koronát vagy hidat cirkóniumból készítik. Mivel a cirkóniumot lehet színezni, a pótolt fog színét az azt körül vevő fogak színéhez lehet igazítani.

Pár száz évvel ezelőtt, ha valaki arannyal pótoltatta hiányzó fogait, az még erénynek is tűnhetett, ma talán már csak a rapzenészek körében vannak olyanok, akik foghíjas mosolyukat ilyen látványos módon, igen feltűnő pótlással akarják tökéletesíteni. A közhiedelmek szerint a hiányos fogsor elhanyagoltságra utal, ezért - nem véletlenül - ha társas érintkezéseink során foghíjas emberrel találkozunk, azt visszataszítónak tartjuk és előítéleteinket is befolyásolja a másikkal szemben.

Ezt ma már porcelánkoronával vagy több fog pótlása esetén híddal oldják meg, ami sajnos nem örökéletű, hiszen maga a pótlás fémből van, és az pár év alatt a porcelánköpeny alatt láthatóvá válik, így szürke lesz a fog. Éppen emiatt a fogászati kezelésekben egy új anyag került előtérbe, a cirkónium. A cirkónium nem csak tartósabb, de esztétikailag is jobb megoldásnak bizonyult.

A cirkóniumból olyan tökéletes pótlást, hidat vagy koronát lehet készíteni, hogy eredeti fogainktól való különbözőségét talán csak egy fogorvos fedezi fel. Ugyanis a porcelánból készült hasonló pótlásokkal ellentétben a cirkóniumot lehet úgy színezni, hogy a pótlás tökéletesen beilleszkedjen a körülötte levő egészséges fogak közé, színe egyáltalán nem fog eltérni a többitől, így fogsorunkból nem is fog kitűnni.
Még akkor is tökéletes eredményt érhetünk el, ha hidat tesznek a szánkba, ugyanis ebben az esetben a híd eddig fémből készült részét is cirkóniumból készítik el, így a fogpótlás színe és formája is jól illeszkedik majd környezetéhez.

Ha azt szeretnénk, hogy a saját fogpótlásunk, koronánk vagy hidunk is ilyen legyen, akkor olyan fogorvoshoz érdemes mennünk, ahol helyben készítik el cirkóniumból a fog végleges szerkezetét. Ez több szempontból is előnyös, egyrészt biztos, hogy így olyan színt lehet elérni, amivel az új fogrész nem fog eltérni a saját fogainktól, másrészt pedig a helyi elkészítés sokkal rövidebb idő alatt megtörténik, mint ha a számítógépes minta alapján külföldön gyártanák le azt.

Egy számítógépes tervezésen és egy számítógépes gyártáson alapuló rendszer, a KAVO CAD CAM segítségével a fogorvos és technikusainak csapata el tud készíteni bármilyen pótlást, ezzel rövid időn belül, helyben képes ilyen szolgáltatást nyújtani.

A cirkónium felhasználása más területeken is ismert. Nem idegen szervezetünk számára, így egyéb segédeszközöket, mint például csípőprotézist is készítenek belőle, mivel biokompatibilis, semmilyen allergiás tünetet nem vált ki.

További előnye, hogy a korábbi fémből készült koronáknál és hidaknál jóval időt állóbb, szerkezetét változatlanul megtartja, nem úgy, mint a porcelán, ennek eredményeképpen a fém váz évek alatt sem lesz látható. Vagyis szinte ugyanolyan lesz, mint ha eredeti fog lenne, ettől függetlenül ezekre is ugyanúgy vigyáznunk kell.

Ha valakinek ilyen fogászati beavatkozásra van szüksége, nehéz eldöntenie, inkább a drága, de szebb és tartósabb fogpótlást válassza, vagy pedig vigyázzon a pénzére és az olcsóbb megoldás mellett döntsön. Igaz az is, hogy a cirkóniumból készült pótlásokra nem kell többszörösét kifizetnünk. Ebben a kérdésben segítségünkre lehet a MediCredit Pénzügyi Zrt., aminek segítségével a fogorvosi székben ülve is tájékozódhat a fizetési feltételekről, de akár a medicredit.hu weboldalra ellátogatva is hasznos információkról olvashat.