data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> A legtöbb esetben, mondhatni a betegek túlnyomó többségénél, szükség lehet élete során fogpótlásra még akkor is, ha egyébként a szájhigiéniával soha nem volt problémája. Amikor döntést hozunk egy fogpótlásról, több dolgot is megvizsgálunk, de zömmel az ár lesz a döntő, hiszen a fizetendő önrész a tb-n túl nagyon gyorsan meghaladja több 100 eurós szintet. Életünk során a fogpótlás állhat koronából, hídból, vagy akár implantátumot is beültethetünk, de mindegyiknél a legfontosabb a minőség, hiszen ez egy hosszú távú beruházás. Ebben a témában végeztek piackutatást, és gyűjtöttek adatokat.

A saját hozzájárulásból fakadóan, azaz a korábban is említett önrész alapján, az anyagi helyzetünket hamar romba döntheti egy fogpótlás. A kezelést emiatt sokan elhalasztják, amíg megtehetik, vagy pedig a fogászati turizmus valamelyik ajánlatára csapnak le, és külföldön csináltatják meg. A betegek mellett a fogorvosok is felismerték a külföldi kooperáció lehetőségét, és több laborral is leszerződnek, és így a fogpótlásokat a külföldi állampolgároknak olcsóbban tuják értékesíteni.

A választék tehát adott, de bármi is legyen döntésünk, a legfontosabb szempont mindig a minőség marad, mert nem 1-2 hétre tervezünk egy fogpótlást, hanem évtizedekre, vagy akár egy életre. A fogorvosi, fogtechnikai munkának tehát nagyon komoly jelentősége van. A szakemberek részéről elvárható a korrekt felvilágosítás, mind a költségek, mind pedig a kockázatok tekintetében, és természetesen az önrészről,  hiszen ez a ténylegesen fizetendő összeg a páciens részéről. Fontos még a jótállási idő, ami jellemzően fogpótlások esetén két év, de az éles verseny miatt a fogászatok ezt meghosszabbíthatják. Az illesztési hiba javítása természetesen költségmentes, és azonnal köteles is kijavítani a szakember.

A fogpótlásokra vonatkozó statisztikai adatok elsősorban a páciensek személyes tapasztalataiból származnak. A szempontok a következők voltak: fogpótlás minősége, a felvilágosítás alapossága a fogorvos részéről., a finanszírozási lehetőségek. Számba vették a reklamációkat és a külföldön elvégzett fogászati beavatkozással kapcsolatos tapasztalatokat is.