Amikor kismamák látogatnak el egy fogászati rendelőbe, akkor több tényezőt is figyelembe kell vennie a szakembernek:

Az érzéstelenítés:

Amikor egy nő várandós, egyáltalán nem javasolt a régi amalgám tömésének az eltávolítása, és újat sem szabad készíteni. Abban az esetben, amikor feltétlenül szükséges, hogy a régi tömést eltávolítsák, gyulladás, stb. miatt, akkor izolálást kell végrehajtani a beavatkozást megelőzően. Ez annyit jelent, hogy a fogra gumilepedőt húznak, ezzel különítik el a szájüregtől, hogy az amalgámnak egyetlen darabja se kerülhessen a szervezetbe. A szervezetben felhalmozódott higany kivezetését pedig kineziológus végzi el.

Fekvés kezelés alatt:

A terhességből adódó nagy has miatt igen kellemetlen háton feküdni, ezért a kezelés alatt a széket csak annyira kell hátradönteni, amennyire az feltétlenül szükséges.

Gyulladt íny:

A terhesség alatt a hormonok gyulladást váltanak ki a kismamák ínyében, mert az érzékenyebben reagál a szokásosnál azokra a baktériumokra, melyek a lepedékben találhatóak. Ez gyakran együtt jár az íny vérzésével, amire a megoldás a szájhigiéniás kezelés, professzionális fogtisztítás, ami a fogkő eltávolításán túl áll egy tanácsadásból, ami a fogselyem és a fogköz tisztító kefe helyes használatára irányul.

Röntgen:

A röntgen káros lehet a magzatra, így a röntgenleletek készítését minden esetben a mensest követő második héten kell elvégezni, mert ekkor nem valószínű a terhesség. A legjobb megoldás viszont elkerülni a röntgent, főként az első és a második trimeszter idején. A harmadik trimeszter idején, ha nagyon indokolt, lehet készíteni röntgenfelvételeket.

Gyógyszerek szedése:

A gyógyszerek szedését a 12. hétig el kell kerülni. A második harmadot követően már nem annyira ártalmasak, viszont szoptatás alatt is bekerülhetnek a hatóanyagok az anyatejbe, ezért nem árt az óvatosság. A gyógyszerek adagolását minden esetben a kezelőorvos dönti el, jellemzően a nőgyógyász.