Fogpótlás

Újra kinő a fog, az egereknél már működik az új fogászati eljárás

Ma már lehetséges az, hogy egy kihullott fogat újra kinövesztenek az állcsontból, legalábbis egerek esetén már sikerrel jártak a kutatók. A régi és az új fog között semmi különbséget nem találtak a japán fogászati szakemberek, éppen olyan egészséges, és kemény, mint elődje, nyilatkozták az Egyesült Államok Tudományos Akadémiáján.

Fogba épített telefon a kémeknek

Angliában azon kísérleteznek mérnökök, hogyan lehetne a fogban egy telefont elhelyezni? Az eljárás lényege, hogy olyan fogpótlást alkalmaznak, ami a mobilokhoz hasonlóan működik. A telefon csak fogadni képes hívásokat, hívást kezdeményezni nem lehetne róla, de ennek ellenére a mai legjobb telefont is felülmúlná.

Gyors fogpótlás a határon túlról: A fogorvosi Kamara ellenzi

Alsó-Szászországban a Fogorvosi Kamara közleményben utasította el az olcsó, Kínából érkező fogpótlásokat, nyilatkozta Dr. Michael Sereny elnök. Már bizonyítottan káros anyagokat is tartalmaztak a távol keletről érkező játékok, élelmiszerek egyaránt, és a beültetett fogpótlás is erre a sorsra juthat.
Az implantáció szerepe a fogászatokon

Ma a legegyszerűbb, és legmodernebb fogpótlás az implantáció, más néven fogbeültetés. A legkülönbözőbb technikai vívmányok az évtizedek során az implantációt is érintették, ami komoly fejlődést eredményezett. A modern kor fogászata már olyan implantátumokat alkalmaz, melyek szövetbarát anyagokból készülnek, így nem lökődnek ki.

Felmérés a bel- és külföldön végzett fogpótlásokról

A legtöbb esetben, mondhatni a betegek túlnyomó többségénél, szükség lehet élete során fogpótlásra még akkor is, ha egyébként a szájhigiéniával soha nem volt problémája. Amikor döntést hozunk egy fogpótlásról, több dolgot is megvizsgálunk, de zömmel az ár lesz a döntő, hiszen a fizetendő önrész a tb-n túl nagyon gyorsan meghaladja több 100 eurós szintet. Életünk során a fogpótlás állhat koronából, hídból, vagy akár implantátumot is beültethetünk, de mindegyiknél a legfontosabb a minőség, hiszen ez egy hosszú távú beruházás.

A fogászati implantátumok piaca egyre nagyobb Kínában

A Millenium Research Group legfrissebb beszámolójában az olvasható, hogy Kínában, köszönhetően a középosztály és az idősek legújabb fogászati igényeinek, fogorvosi magánrendelők tömege alakult ki a közelmúltban. A frissen alakult fogászati rendelők miatt a fogászati implantátumoknak a piaca 2013-ra akár a 15 millió USA dollárt is túlszárnyalhatja, amennyiben akár 30%-ot is meghaladó éves növekedési ütemet prognosztizálhatunk az elkövetkező 5 esztendőre.
Fontos a harapás ellenőrzése?!

Ha fogpótlást szeretnénk, akkor feltétlenül szükséges az az ismeret, amivel meg lehet határozni az alsó és felső állkapocs elhelyezkedését. A fogászati szakmában ezt harapásnak hívjuk.

Kinek lehet implantátumot beültetni?

Megfelelő szájhigiéniával és jó egészségi állapotban lévő páciens esetében beültethető implantátum, emellett fontos, hogy az állcsontjának megfelelő formájúnak kell lennie azon a részen ahova az implantátumot ültetik. Semmilyen gyulladás nem lehet ezen a területen.
Hagyományos fémkerámia

A fogászaton várakozó leendő páciensekhez napról napra több információ jut el az igazán fehér fogakról, és mosolyról, a legmodernebb fogászati eljárásokról, a cirkóniumról, héjakról és nem utolsó sorban a fémmentes és a biopótlásokról is. A Balance Dental cég legtöbb munkáját ma még a réginek mondható fémkerámiából készült korona és híd alkotja.
Fogorvosi korona, híd

Teljes vagy részleges foghiányok pótlására, továbbá az emiatti hangképzési, emésztési és önértékelési zavarok megoldására a fogorvosok által legtöbbet alkalmazott javítási módszer a fogorvosi korona vagy híd felhelyezése. A korona a fog felszínét borító fogpótlás, amelyet a fogorvos akkor készíttet el egy speciális laboratóriummal, ha a szuvasodás vagy éppen a fog letörése miatt kevés az ép foganyag.
Fogpótlás

A fogak elvesztése emésztési, hangképzési és önértékelési zavarokat okozhat a pácienseknél, a mihamarabbi fogpótlás a fentiekből származó hosszútávú következmények megelőzését szolgálja. A fogorvos a kortól, hiányzó fogak számától függően több módszer közül választhat a foggpótlás terén, ezeket foglaljuk most össze röviden.
Fix fogpótlás esztétikus híddal

A kihullott vagy eltávolított fogak pótlása a rágás, és ezáltal az emésztés, továbbá a páciens önbizalmának és hangképzésének visszaállítása szempontjából szinte elengedhetetlen. A legegyszerűbb, leggyorsabb és egyben leghagyományosabb megoldás erre a problémára a híddal történő fogpótlás.