data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> Előzetes letartóztatásba került egy anya Amerikában kiskorú veszélyeztetése miatt, mert a különösen gondatlan szülő gyermeke fájdalmai ellenére sem vitte fogorvoshoz. Erre azért került sor, mert a fogorvos a látvány után azt állapította meg, hogy a gyermeket súlyos egészségkárosodás érte. A hihetetlenül elhanyagolt fogak láttán értesítette a hatóságokat. A gyermek anyja végül azért került letartóztatásra, mert saját gyermekének sem keresett fogászati segítséget.
A hatóságok nem mondták meg a veszélyeztetett gyermek korát, annyit azért elmeséltek, hogy mire fogorvoshoz került, addigra súlyos szuvasodást fedeztek fel nála. Ez a megállapítás a legnagyobb valószínűséggel azt jelentette, hogy a nő egyetlen egyszer sem mosta meg a kiskorú gyermekének fogait, és folyamatosan cukros dolgokkal etette. Az anya egyáltalán nem vitte gyermekét fogorvoshoz, a fájdalmak ellenére sem, pedig már az összes foga szuvas volt.
A szülő azt állította, hogy elvitte a gyermekét fogorvoshoz, de ott nem fogadtak el egy egészségügyi utalványt, és tovább nem próbálkozott, hogy segítsen gyermekén.
Elméletileg lehetséges az, hogy olyan mértékben károsítsuk egy gyermek fogait, hogy az már elviselhetetlen fájdalmat okozzon, bár erős az immunrendszerük. Jelen példánál maradva itt nem csak egy-egy fog kilyukadásáról van szó. Amennyiben a fogazat nem képes arra, hogy feldolgozza a nagy mennyiségű cukrot, és nem mossuk meg gyermekünk fogait legalább este, akkor a tejfogakból fekete csonkok lesznek, és egész egyszerűen elrohadnak.
Gyermekeink fogai nem létfontosságú szervek, de attól még a szülők kötelessége és felelőssége is egyben, hogy egészségesek maradjanak. Egy kisgyermek akár maradandó sérüléseket is szerezhet azzal, ha fogait idő előtt elveszti, és tejfogai sorra kilyukadnak. A fogászati vizsgálat során a fogorvos ezzel tökéletesen tisztában volt, és megfelelően járt el akkor, mikor értesítette a hatóságokat.