Akik különféle fogászati kezeléseken fognak részt venni, jellemzően már előre félnek a beavatkozástól, így egyre jobban megnőtt az igény arra vonatkozóan, hogy ne csak a fájdalmat, hanem a félelmet is lehetssen csillapítani.

Az ún. éber szedálás módszere relaxa-gáz hatására épül, aminek hatására a félelemérzet nagymértékben lecsökken, a szorongás a fogászati kezeléstől elmúlik.

A fent említett gáz hatására a páciens olyan állapotba kerül, aminek hatására

-       a betegnek megemelkedik a fájdalomküszöbe, így maga a fájdalomcsillapítás hatékonyabb
-       a beteg ugyan éber, viszont képes az együttműködésre
-       működőképesek maradnak a garatreflexek
-       a kezelés kevesebb időt vesz igénybe

Az új szedálási módszerrel, és készüléknek a segítségével oxigén és nitrogénoxidulnak a keveréke kerül a szervezetbe, aminek aránya szabadon változtatható, tekintettel a páciens mindenkori igényeire. Altatásra, bódításra nem alkalmas, viszont a munkát nagymértékben megkönnyíti. Egy teljesen biztonságos eszközről van szó, alkalmazásakor nem kerülhet dinox gáz a tüdőbe, hiszen az oxigén áramoltatja a gázokat. A készülék jól alkalmazható rosszullét, és esetleges sürgős beavatkozások esetén is, fontos viszont, hogy az oxigén-inhalációt minden esetben biztosítani kell a páciensek számára.