data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> Manapság egyre nagyobb igény van a szép fogazatra, a mai technológiákkal illetve anyagokkal pedig lehetősége van a fogorvosnak a különféle esztétikai igényeket is kielégíteni. A porcelán héjakkal tetszetőssé tudják varázsolni a frontfogakat, ha azokból le van törve vagy el vannak szineződve. A héj tisztán porcelánból készül és egy vékony réteget képez a fogakon. Ezzel a különféle szépséghibák hatékonyan eltüntethetők. Előnyei közül megemlítendő, hogy viszonylag csekély foganyagveszteséggel el tudják készíteni mivel a fogorvosnak kevesebbet kell a fogból lecsiszolnia az előkészítés folyamán mint a hagyományos koronakészítésnél, és a színe is teljesen eredeti lesz. Azonban, ha sok a tömés a fogban akkor nem javallott az alkalmazása.

Az esztétikai fogászat másik fontos része a fogfehérítés amit szintén egyre gyakrabban alkalmaznak. Ezt kétféleképpen csinálják, van egy otthon végezhető része és egy rendelői fogfehérítés. Az otthoni fogfehérítéshez a fogtechnikus egy rugalmas sínt készít szilikonból miután a fogorvos lenyomatot vett a fogból. A kezelést a következőképpen végzi a páciens: a fogorvos által előírt anyagot a sínbe helyezi majd az egészet a fogaira teszi. A kezelésnek általában hét-tíz napig kell tartania, ennyi idő kell általában a megfelelő "fehérség" eléréséhez. Az eredeti fogakhoz képest még néhány árnyalatnyival fehérebb színt is el lehet érni a kezeléssel. Fontos szerepet játszanak az eredményességben a táplálkozási szokások is, nem mindegy mennyi színezék van az elfogyasztott ételekben, italokban. Nagy mennyiségű szinezéket tartalmazó ételek fogyasztása esetén az eredeti szín gyorsabban visszatér. Nem javasolt a fogfehérítés, ha a páciensnek veleszületett hibái vannak a fogazatán vagy ínygyulladásuk van, fognyaki érzékenységük és kopásuk. Ha a fogban tömés található vagy pótolt fognál akarják alkalmazni a fogfehérítést akkor annak a színét már nem lehet megváltoztatni.

Fogfehérítés fogorvosi rendelőben

Ha fogorvosi rendelőben kívánják a fogfehérítést végezni szükséges a fogfehérítő anyag ellenőrzése. Ezen típusú kezelés folyamán az otthoninál még pár árnyalatnyival fehérebb fogakat kaphatunk. A kezelés körülbelül másfél óráig tart, a fogorvos miután a szájat megfelelően előkészítette, a fogakra helyezi a fehérítő anyagot és egy lámpával tizenöt percen keresztül megvilágítja. Ha fokozni szeretnénk a fehérség mértékét, a kezelést megismétli.