data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> A szájüregben található baktériumok tapadó láthatatlan réteget képeznek mely fogszuvasodáshoz és fogínybetegséghez vezethet. Rendszeres és megfelelő fogmosással azonban ez megelőzhető. A különféle külső ingerek fogfájást okozhatnak, ha érzékenyek fogaink, mint pl. a csokoládé vagy hideg folyadék. Ha a fogat megnyomva vagy meleggel érintkezve fájdalmat érzünk akkor sajnos a gyulladás már előrehaladott stádiumban van. Ahhoz, hogy a fogszúvasodás megszűnjön el kell távolítani a fertőzött fogszövetet amire általában a fúrást alkalmazzák a fogorvosok. Ilyenkor egészséges fogszöveteket is elpusztítunk és sokszor a fogideg is károsodik.

Ózonfogászat

Jóval kevesebb fájdalmat jelent a fúrásnál az ún. ózonfogászat, mely oxigén és ózon alapú oxidáló reagens segítségével elpusztítják a fogszúvasodást előidéző baktériumokat és ez szinte semmilyen fájdalommal nem jár és fúrást sem igényel.

UV és amalgám tömés?

Az amalgám tömés előnye, hogy rendkívül tartós, amit nagy szilárdságának köszönhetünk, azonban a hátránya, hogy a higany egészségre káros, és egy idő után zsugorodik ami miatt másodlagos fugszuvasodás lép fel. Ezzel szemben az UV-tömés esztétikailag is sokkal megfelelőbb, leginkább az első fogaknál alkalmazzák. Ennek a tömésnek a hátránya, hogy az őrlőfogaknál nem igazán tartós és fogelhalás léphet fel melynek során a fog esötétedik és megduzzad ami fájdalmas.

Altatásos fogászat

Abban az esetben, ha a beteg nagyon fél a fogászati kezeléstől igényelhet altatást. Bár az altatást inkább mélyrehatóbb szájsebészeti kezeléseknél alkalmazzák. A kockázatok miatt altatás előtt mindenképpen kell vizsgálatokat készíteni, EKG, vérkép stb..

Fogászat hipnózisban

Fogászati kezeléstől tartó betegek számára lehetőség van a kezelást hipnózis alatt átélni, ez egy módosult tudatállapotot jelent, a beteg tudja mi történik vele, azonban a figyelme ilyenkor átterelődik más kellemesebb eseményekre. A hipnózisnak fájdalomcsillapító hatása is lényeges, azoknál a betegeknél mindenképp hasznos lehet akik allergiásak a fájdalomcsillapítóra.

Lézeres fogászat

A lézer használata a fogászatban egy fejlett technológiát képvisel, alkalmazásával elkerülhetjük a sebészeti beavatkozásokat, lényegesen kisebb fájdalommal jár és a gyógyulás is gyorsabb. 100 százalékban el tudja pusztítani a baktériumokat, megszűnteti a gyulladt szövetrészt és alkalmas fogfehérítésre is.

Azonban a legegyszerűbb és semmilyen fájdalommal nem jár, ha megelőzük a fogszuvasodást, ehhez az alábbiakat kell betartani:

•   alapos, rendszeres fogmosás (naponta 2x legalább) amellyel eltávolítjuk a foglepedéket
  •   megfelelő fogkefe választás, ne legyen túl gyenge és túl erős sem
  •   megfelelő fogmosási technika alkalmazása
  •   fogselyem használata a fogkefével nehezen vagy nem elérhető részek tisztítására
  •   kevesebb cukros étel fogyasztás
  •   rendszeres fogászati kontroll