Amennyiben sikeresen kezelik a nőknél a fogínybetegségeket, akkor azzal hatékonyan csökkenthető a koraszülés kockázata, nyilatkozták amerikai kutatásokra hivatkozva.

Amerikában a Pensylvania Egyetemen végzett kutatás arra enged következtetni, hogy a fogínybetegségek leküzdésével a koraszülés kockázata is csökken. Az kutatást egy 160 fő vizsgálatából fakadó kísérletre alapozzák, amit később közzé tettek az Amerikai Fogászati Kutatások Egyesületének a konferenciáján is.

A kutatás azt bizonyította be, hogy háromszoros a szülési kockázata a 35. hét alatt, ha a terhes kismama fogínybetegségben szenved, mint egészséges szájüreg esetében. Korábban már egy előző kutatással bebizonyították, hogy ha a fogíny súlyos fertőzés áldozatává válik, akkor az serkenti a prosztaglandin és a tumornekrózis- faktor termelődését, amiről pedig ismeretes, hogy vajúdást elősegíti.

A fenti kutatással kapcsolatban fontos, hogy a 160 nő rendelkezett valamilyen fogínybetegséggel a vizsgálat kezdetekor, és 6. és a 20. hét között tartottak a terhességük idejét tekintve. Ebben az időintervallumban a fogorvosok kezelték a fogínybetegségben szenvedőket, és harmaduknál a kezelés sikereket hozott.

Azoknál a nőknél, ahol a fogínybetegséget sikeresen kezelték, összefüggést fedeztek fel a megfelelő időben történő szüléssel, és ott, ahol nem járt a kezelés sikerrel, jelentősen megnőtt a koraszülés valószínűsége.