data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> A hasnyálmirigyrák kialakulását kétszeresére növeli, ha krónikus fogínygyulladása van a páciensnek, ha pedig ez egy nemrégiben kihullott foggal párosul, akkor ez az arány akár háromszoros is lehet, tették hozzá a Harvard Egyetem fogászati kutatói.

Régebbi kutatások, melyek a fogínybetegség és a hasnyálmirigyrák kialakulásának összefüggését vizsgálták, nem szűrték ki egyértelműen a dohányzás negatív hatását, mely mind a hasnyálmirigyrák, mind pedig a fogínygyulladás kialakulásért felehet. Az előbb említett egyetem Népegészségügyi Iskolájában a kutatók, Dominique S. Michauddal az élen, több, mint ötvenezer, főként nem dohányos pácienstől gyűjtöttek adatokat majd húsz éven keresztül.

A fogászati kutatók azt a felfedezést tették, hogy a fogínybetegségben szenvedőknél a hasnyálmirigyrák 64 %-al valószínűbb. A fogínybetegség súlyossága, mely fogvesztéssel jár, egyenesen arányos a hasnyálmirigyrák kialakulásának valószínűségével.

Ma még nem bizonyított, hogy a fogínybetegség és a hasnyálmirigyrák mögött valójában mi áll. A kutatók véleménye szerint az is lehetséges, hogy a gyulladt fogíny generál valamiféle immunreakciót a szervezetben, és a begyulladt szövetből, illetve annak sejtjeiből felszabadulhatnak olyan kémiai anyagok, melyek nagyban hozzájárulnak a tumor növekedéshez.