data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> Egy cikk szerint, mely a Biomed Central által kiadott lapban, a Fertőző Betegségekben, jelent meg, lehet összefüggés a fogászati ínygyulladás és a hüvelyben felbukkanó baktériumok között. A fogászati vizsgálatot Svájcban indították útnak, ahol a Dr. Rutger Persson és orvos kollégái csaknem 200 nőtől vettek példát, a kollégák között kint élő, magyarországi fogászati szakemberek is részt vettek.

A nőket alávetették egy egyszerű vizsgálatnak, és megállapították, hogy ez a fogászati probléma a vérzéskor kb. az ötödénél jelentkezett a nőknek.

A vizsgálat ugyan a magyarországi fogászatban még nem igazán terjedt el, de Svájcban két DNS vizsgálatot kezdeményeztek,
fogínygyulladás
Fogínygyulladás
melynek során a vaginában megjelenő baktériumokat vizsgálták, és hasonlították össze a fogíny gyulladásával. A tapasztalat szerint az alanyok majdnem 10 %-ánál bakteriális vaginózist mutattak ki, 40 % körül volt azok aránya, akiknek gyulladt volt a fogínyük, és kicsivel több, mint 20 % esetén mindkettőt kimutatták. Egyébként a vizsgálatot ki szeretnék terjeszteni a magyar fogászatra is, és végül egész Európára.

Azoknál a nőknél, ahol mindkét eset fennállt, tehát a fogíny is gyulladt volt, több volt a kórokozók száma.

A fogínygyulladásos nőknél több Pretovella bivi-át és P. disiens kórokozót fedeztek fel, függetlenül attól, hogy vaginális fertőzésük lett volna, vagy sem. Ez a megállapítás nem jelent mást, mint azt, hogy egy egészséges nő is kaphat hüvelyi baktériumot, mert ezt az előbbi anyagok is gyakran okozhatják. Állapotát a fogínygyulladás csak leronthatja, erősítették meg kérdésünkre magyarországi fogászati szakemberek is. Kiderült tehát, hogy néhány baktérium ráhatásával a gyulladt fogíny igenis vezethet vaginózishoz is akár, ezért szükséges bizonyos vizsgálatokat elvégezni, és rendszeres fogászati szűrésekre járni.