data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> Elképzelhető, hogy néhány éven belül a fogászati kezelés már nem a fájdalomról fog szólni, hanem inkább a forróságról. A fúró szerepét felválthatja egy a tudományos fantasztikus filmekből ismert anyag: a plazma. Az Egyesült Államokban egy kutatókból álló csoport azon dolgozik, hogy kifejlesszen egy teljesen új módszert a gyökérkezelésre és a plazmát kívánják fogaink tisztítására használni.

A kezelés lényege, hogy majdnem ugyanazt a gázt alkalmazzák mint amelyek a plazma televíziókban van. Egy szonda által a szájba juttatják és ennek a hatására elpusztulnak a fogakban lévő gyulladást okozó baktériumok.

A plazma egy halmazállapotában gázhoz hasonló anyag, melynek a földön leginkább egy villám felel meg, azonban itt kb. 22000 Celsius fokos állapotban van. A plazma tévékben jóval alacsonyabb hőmérsékletű, a fogászatban pedig kb. 40 fokos. A fogorvos ezen a hőmérsékleten kívánja az anyagot a szájban alkalmazni, fúró helyett egy kis ecset segítségével kezelné a foggyökereket. A foggyökér kezelésének a lényege, hogy minden olyan baktériumot kiirtanak a feg belső feléből melyek a gyulladást előidézik. A baktériumok magas ellenállóképessége miatt az orvosok a kezeléshez vegyszereket illetve felületi tisztítást alkalmaznak. A fogászati plazma alkalmazásával azonban nincs szükség a fog belsejének a lecsiszolására. A plazma állapotban lévő oxigén ugyanis atomi szinten pusztítja el a kórokozókat. Ezidáig egyetlen anyaggal sem tudták ezt megoldani mert a baktériumok egy speciális védőréteget hoznak létre maguk körül. A nyálnak, fogkrémnek és különféle fertőtlenítőknek ellenálló baktériumok ezen fogászati eljárás során mind elpusztulnak, ami által megszűnik a foggyulladás, és mindez fogfúrás és fájdalom nélkül.