data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true"> Új szer jelent meg a fogászatban, amivel a beavatkozást követő kellemetlen, hosszú órákig érezhető nyáladzás és zsibbadás akadályozható meg. Ennek az új szernek a használatával a fogászati kezelést követően az érzéstelenítő hatása rögtön visszafordítható, így elkerülhetjük ezeket a kellemetlen érzéseket.

A fájdalom mellett a foghúzást vagy a fogfúrással járó kezelést megelőzően is már jelentkezik egy bizonyos félelem, és akkor még a beavatkozás utáni zsibbadás is kellemetlenségeket, rossz közérzetet okoz. Sokan megtapasztalhattuk már azt az órákig tartó kellemetlen tünetet, amikor az érzéstelenítő hatása olyan szinten jelentkezik a szájban, hogy sem enni, sem inni, de még szinte beszélni sem tud az ember. Az Egyesült Államokban most megjelent új szerrel megszabadulhatunk az ilyen zsibbadástól, mert miután a kezelés véget ér, a szer visszafordítja az érzéstelenítő által kifejtett hatást.
Ez nem csak a páciens közérzetére gyakorolt hatása miatt fontos, hanem az orvos számára is jelentőséggel bír. Ezzel a szerrel ugyanis a páciens a kezelést követően azonnal jelezni tudja a fogorvosnak, ha jelentős fájdalmat érez a beavatkozás után, és nem kell megvárni azt a pár órát, amíg a szer használata nélkül, a fájdalom észlelésére a „magától” elmúló érzéstelenítés erre lehetőséget nyújt. Ezen felül az új injekcióval kezelt beteg a kezelés után azonnal tud beszélni, ami abban is segíti a fogorvos munkáját, hogy így a panaszokról pontos, értékelhető információval szolgálhat.

Azok fogják legjobban értékelni az új szer által elért eredményeket, akik az órákig tartó zsibbadást, vagy ami még ennél is rosszabb, azt a kellemetlen, bizsergő érzést, amit a torokba lefolyt érzéstelenítő folyadék okoz, elviselhetetlennek tartják és nehezen tűrik. Vannak azonban olyanok, akik nem használhatják ezt a szert, még akkor sem, ha ezzel szinte már semmiféle kényelmetlenséget, fájdalmat nem okoz egy-egy fogászati kezelés. Különös tekintettel kell lenni arra, hogy hat év alatti gyermeknél vagy olyan személynél, aki rövid idő leforgása alatt több fogászati beavatkozáson esik túl, nem alkalmazható.
Ennek az új terméknek a hatására átlagosan mintegy 80 perccel gyorsabban oldódik fel az érzéstelenítő hatása, amelyet klinikai felmérések igazolnak. A fogorvosok ajánlhatják a szert betegeiknek, ha azok hajlandóak 12 dollárt fizetni azért, hogy sok kellemetlen érzéstől kíméljék meg magukat. Ugyanis az Egyesült Államokban már beszerezhető ez a termék, de a helyi biztosítók nem támogatják.
Remélhetőleg hamarosan már Európában is elérhető lesz a készítmény.